אושרה תובענה כייצוגית נגד חברת HP ואחרים בשל אי סימון בעברית של מחסניות דיו מתוצרת החברה

15:10 02.06.2017

קטגוריות: חומרה והיקפי משפט

תגים: ,

בית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד אישר ב- 3 במאי 2017 תובענה כייצוגית [ת”צ 51324-03-14] שהוגשה נגד חברת Hewlett-Packard Company בשל אי סימון בעברית של מחסניות דיו מתוצרת החברה. משיבות נוספות לתביעה היו חברת טכנו רצף, חברת דאטה פול וחברת סי. אמ. אס. קומפיוסנטר.

התובע בתיק זה הוא עזרא יהודה (באמצעות עורך הדין יוני מבורך).

כבוד השופט פרופ’ עופר גרוסקופף כותב בין היתר בהחלטתו כי “המשיבות, יצרנית מחסניות דיו HP והיבואניות שלהן לישראל, שיווקו אותן במשך שנים כשעל גבי האריזה סימון בשש שפות (אנגלית, רוסית, צרפתית, ספרדית, ערבית וטורקית) אך לא בעברית. בכך הן הפרו את הוראות הדין הישראלי, המחייבות סימון טובין הנמכרים בארץ  בעברית.

“כשנה וחצי לאחר הגשת התובענה תיקנו המשיבות את סימון המוצרים וכללו כיתוב בעברית על מחסניות דיו HP שיובאו לארץ לאחר ה- 30.9.2015.

“… הגעתי למסקנה כי זהו מקרה המצדיק אישור ניהול התובענה כייצוגית, והמשך בירורה, במטרה למצות עם המשיבות את הדין ביחס להתנהלותן קודם לתיקון הסימון”.

בהחלטתו הורה השופט על תשלום של 60,000 ₪ למבקש ולבא כוחו המייצג שכר טרחה בגין טיפולו בתובענה עד לשלב זה בסכום כולל של 240,000 בתוספת מע”מ . “חברת HP והמפיצות המורשות ישיאו בתשלום הגמול ושכר הטירחה בחלקים שווים (אלא אם יסכמו אחרת), כשהמפיצות המורשות יתחלקו ביניהן בחלקים שווים (אלא אם יסכמו אחרת)”.