אושרה הסתלקות תובע מתובענה ייצוגית נגד הוט מע’ תקשורת בנושא Spam; התביעה הייתה בגובה 8 מיליון ₪ לכל חברי הקבוצה; החברה תשלם לתובע שכ”ט של 35,100 ₪

15:26 29.06.2018

קטגוריות: משפט

תגים: ,

בית-המשפט המחוזי מרכז בלוד אישר בקשה מוסכמת להסתלקות מתביעה (ומבקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט מערכות תקשורת בע”מ בנושא Spam; התביעה הייתה בגובה 8 מיליון ₪ לכל חברי הקבוצה.

כבוד השופטת מיכל נד”ב כתבה בין היתר בפסק דינה לגבי תביעתו של מאור בן-דוד  [ת”צ 34780-03-17]:

“בבקשת האישור נטען כי המשיבה מפרה את הוראות סעיף 30א בחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982. ההפרה היא בכך שהיא מצרפת להודעת הדואר האלקטרוני שהיא שולחת למנוייה, יחד עם חשבון התשלום החודשי, קבצים נוספים הכוללים פרסומות והצעות לרכישת מוצרים שונים (כגון כלי בית, ריהוט ועוד) מחברות מסחריות אחרות מבלי שנתקבלה הסכמתו לקבל הצעות אלו, מבלי למיין שמדובר בהודעת פרסומות ומבלי לאפשר לו להודיע למשיבה כי אין ברצונו להמשיך לקבל הודעות אלו.

“המשיבה, בתגובתה, טענה בין היתר כי ההודעות נשלחות בהתאם לתנאי הרישיון, כי מתכונת משלוח החשבוניות מפוקחת ע”י הרגולטור הרלבנטי וכי הוראת סעיף 30א בחוק התקשורת אינה חלה על ענייננו”.

החברה התחייבה בפני בית-המשפט לעדכן את לקוחותיה – שיבחרו בשירות קבלת החשבוניות באמצעות הדואר האלקטרוני – כי קבלתה בדרך זו כולל גם פרסומות אשר עשויות להיות בעניינים הקשורים למשיבה ובעניינים שאינם קשורים לה”.

באשר לפסיקת שכר טרחה לתובע, אשר מייצג את עצמו, בהיותו עו”ד, כתבה השופטת כי “… בשלב מקדמי זה של הדיון בבקשת האישור ולצורך הדיון בבקשת ההסתלקות, אני סבורה כי ניתן לומר שבקשת האישור בענייננו הראתה עילת תביעה לכאורה.

“כמו כן אני סבורה כי התחייבויות המשיבה הביאו תועלת לקבוצה … אני סבורה כי ההבהרות האמורות יש בהן לתרום לאינטרנט הקבוצה”.

הערת עורך Read IT Now: ב- 18 במארס 2017 פירסמתי כאן באתר ידיעה על הגשת התביעה (והבקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית).