אושרה הנחת הצע”ח פרטית (של 37 ח”כים) על שולחן הכנסת: הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון – ביטול הפסקת פעילות הטלביזיה הלימודית)

09:35 14.11.2017

קטגוריות: פרסום/שיווק/מדיה

תגים:

נשיאות הכנסת אישרה ב- 13.11.2017 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/4742/20) של חברות וחברי הכנסת יוסי יונה,  קסניה סבטלובה, אורן אסף חזן, מרב מיכאלי, יעקב מרגי, יואב בן צור, אורלי לוי אבקסיס, יעל כהן-פארן, עודד פורר, איל בן ראובן, נחמן שי, מיקי רוזנטל, יוסף ג’בארין, עמיר פרץ, לאה פדידה, יצחק וקנין, תמר זנדברג, איילת נחמיאס ורבין,  אלעזר שטרן, רויטל סויד, ענת ברקו, מיקי לוי, יעל גרמן, ציפי לבני, מיכל בירן, יוליה מלינובסקי, איציק שמולי, רוברט אילטוב, עמר בר-לב, נאוה בוקר, מוסי רז, אברהם נגוסה, דב חנין, מיכל רוזין, נורית קורן, עאידה תומא סלימאן וסאלח סעד.

מתוך דברי ההסבר להצעת חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון – ביטול הפסקת פעילות הטלביזיה הלימודית), התשע”ח – 2017: ” ‘אם הדבר אינו מקולקל אין צורך לתקנו’, אומר פתגם ידוע. מעטים יכולים לומר דבר רע על הטלביזיה הלימודית – היא מתייעלת, נחוצה והכרחית. שידוריה נצפו ונצפים מזה עשרות שנים על ידי מאות אלפי ילדים והוריהם. לטלביזיה הלימודית תפקיד משמעותי בחינוכם ועיצוב זהותם של ילדי ישראל לדורותיהם. הטלביזיה הלימודית היא נכס ציבורי. על כך קיימת תמימות דעים חוצה גבולות וסיעות. יש להבטיח את המשך פעילותה של הטלביזיה הלימודית.

“בחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע”ד – 2014, נקבע כי שנה ושלושה חודשים מיום תחילת שידוריו של תאגיד השידור הישראלי יופסקו שידוריה של הטלביזיה הלימודית. כמו כן, נקבע כי כל זכויות הקניין הרוחני של הטלביזיה הלימודית, לרבות ארכיון הטלביזיה, יעברו לתאגיד השידור הישראלי בלא תמורה.

“אין ספק שהיה מקום לערוך רפורמה ברשות השידור, אבל ההחלטה להפסיק את שידורי הטלביזיה הלימודית כחלק מהרפורמה הייתה משגה. עדיין לא מאוחר לבטל את ההחלטה הזאת. הצעת החוק נועדה לבטל את הסעיפים בחוק השידור הציבורי הישראלי המורים על סגירת הטלביזיה הלימודית, הידועה כ’טלביזיה החינוכית’, כך שתמשיך בשידוריה”.