אושרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – הנגשת שירותים ממשלתיים לאזרח)

07:49 03.07.2018

קטגוריות: מימשל/מימשל זמין נגישות/הנגשה

תגים:

יו”ר הכנסת והסגנים אישרו ב- 2.7.2018 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק  הגנת הצרכן (תיקון – הנגשת שירותים ממשלתיים לאזרח) (פ/5538/20) של חבר הכנסת מאיר כהן.

בדברי ההסבר נאמר כי “במסגרת חוק הגנת הצרכן, התשמ”א – 1981, המדינה מטילה על גורמים שונים המספקים שירותים לציבור חובות שונות, ובין היתר חובה לספק מענה טלפוני ראוי. החוק, בשילוב עם תקנות שהותקנו מכוחו מאפשרים לכלל הציבור ליצור קשר עם נותני השירות בלי שהם ידרשו לבזבז שעות מזמנם על המתנה ארוכה רק כדי לשוחח עם נציג שירות.

“אף על פי שהמדינה היא הספקית הגדולה מבין כלל ספקי השירות, קיים כשל מתמשך בכל הקשור למענה הטלפוני שמעניקים משרדי הממשלה השונים שפוגע קשות בכלל ציבור. כיום המענה הטלפוני שמספקים רשויות ומשרדי הממשלה לציבור אינו ראוי. במקרים רבים, נדרש הציבור לחכות זמן רב כדי לקבל מענה טלפוני אנושי ובמקרים מסוימים כלל לא ניתן לקבל מענה שכזה.

“לפיכך, ולאור האמור לעיל, מוצע להחיל על המדינה, בפעילותה כעוסק, את הוראות סעיפים 18ב ו-18ג לחוק, ובכך לחייב את המדינה לספק לציבור מענה טלפוני ראוי וכן להטיל על המדינה, לכל הפחות, את אותן החובות אשר היא דורשת מנותני השירותים במשק – נאה דורש נאה מקיים”.