אושרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק בתי-המשפט (תיקון – שידור דיוני בית-המשפט באפיק טלביזיה ואתר אינטרנט ייעודיים)

20:44 05.02.2018

קטגוריות: אינטרנט משפט

תגים:

נשיאות הכנסת אישרה ב- 5.2.2018 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/5092/20) של חברת הכנסת נורית קורן.

בדברי ההסבר להצעת חוק בתי-המשפט (תיקון – שידור דיוני בית-המשפט באפיק טלביזיה ואתר אינטרנט ייעודיים), התשע”ח – 2018 נאמר כי “בבתי-המשפט מתקבלות החלטות משמעותיות שהן בעלות השפעה ישירה ועקיפה על גורמים שונים, יחידים כרבים. בשל כך, גובר הצורך בפומביות הדיונים הנערכים ושקיפותם.

“לעתים, קיים קושי בהסתמכות על פרוטוקול הדיון הנערך בבית-המשפט, משום שהוא אינו משקף תמיד את כל מה שנאמר בדיון, שכן קיימים דיונים שבהם נאמרים דברים רבים ‘מחוץ לפרוטוקול’, על אף שהם קריטיים להליך ולתוצאותיו.

“גם בדיונים הפתוחים לציבור, עיקרון פומביות הדיון לרוב אינו מתממש, משום שאין ביכולתם של רבים מן הציבור להגיע לדיונים מסיבות שונות.

“על כן, מוצע לחייב הצבת מצלמות בדיונים הפתוחים לציבור בבתי-המשפט במחוזות השונים, אשר ישדרו בשידור חי את מהלך הדיונים באמצעות אפיק טלוויזיה ואתר אינטרנט ייעודיים.

“השקיפות ופומביות הדיון הם ערכים עליונים, ועל כן שידור הדיונים יאפשר את הנגשת ההליך המשפטי באופן מלא לאזרחים, תוך העצמת אמון הציבור במערכת המשפט.

“מוצע כי שר המשפטים יקבע בתקנות הוראות לעניין הפעלת אפיק הטלוויזיה ואתר האינטרנט הייעודיים, שיפעלו בדומה לערוץ הכנסת ואתר הכנסת המשדרים מישיבות מליאת הכנסת ומתוך ועדות הכנסת השונות”.