אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון באוצר יעודד יזמות והשקעה בטכ’ עילית פיננסית (FinTech) ויקים מימשק דיגיטלי לאיתור כל פוליסות הביטוח

17:33 02.09.2016

קטגוריות: בנקאות/פינטק/ביטוח

תגים: , ,

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר דורית סלינגר הציגה לגופים המוסדיים את החזון הדיגיטלי של האגף לשנים הקרובות. לדבריה, הדיגיטציה תסייע לקידום התחרות בשוק, לפישוט תהליכים והנגשתם, להגברת השקיפות, המצאת כלי השוואה לציבור החוסכים והמבוטחים ולהוזלת עלויות הניהול. ידיעה על כך פירסמתי כאן באתר.

להלן שני נושאים נוספים המופיעים במסמך של דורית סלינגר ולא צויינו בידיעה הקודמת שפירסמתי:

עידוד יזמות והשקעה בטכנולוגיה עילית פיננסית (FinTech): “עשיית הטכנולוגיה הפיננסית – פינטק, FinTech –  שהיקפי ההשקעה בה הולכים וגדלים בקצב מהיר ביותר, מהווה אתגר ופוטנציאל לשינויים דרמטיים בתעשיית הפיננסיים בכלל והביטוח והחיסכון בפרט. כך, למשל, הפכו שירותי בנקאות מסורתיים, דוגמת העברות כספים והלוואות לנגישים ללא התיווך הבנקאי. תעשיית הפיננסים בכלל, וגופים מוסדיים בפרט, היא צרכן טבעי של שירותים טכנולוגיים, והשימוש בהם מצוי בכל רובד של פעילותם. בין אם מדובר בניתוח בסיסי נתונים גדולים ביותר, בכלי בקרה וניהול,  במערכי הגנת סייבר, או בממשקי שירות וייעוץ ללקוחות,  דומה כי מגוון היישומים הפוטנציאליים הוא רחב מאוד. אגף שוק ההון סבור שלתעשיית הפינטק בכלל, ולישראלית בפרט, פוטנציאל להאיץ במידה ניכרת שיפורים טכנולוגיים בגופים מוסדיים, לתמוך בקווי פעילות ומוצרים חדשים וחדשניים, ולשפר את הבקרות התפעוליות השוטפות ולייצר כלי ואמצעים לרווחת הצרכן הסופי.

צעדים שיינקטו: בכוונת אגף שוק ההון לפעול במספר דרכים על מנת לעודד את היזמים בתחום זה ובהן:

+ האגף יפעל להנגשת מידע מקצועי ובסיסי נתונים רבים ככל הניתן. כיום מצויים ברשות האגף מספר רב של בסיסי נתונים, המשמשים את האגף בפעילותו השוטפת ומהווים בסיס למגוון כלים ומחשבונים אשר פותחו ועומדים לרשות הציבור. הנגשת בסיסי הנתונים הגולמיים, תחת המגבלות המתאימות, היא הכרחית על מנת לעודד יזמים עסקיים ואנשי טכנולוגיה, לפעול בתחומי הביטוח והחיסכון, והאגף יפעל על מנת לאפשר גישה ישירה לנתונים הגולמיים.

+ חיבור יזמים למומחי ידע: אחד החסמים המרכזיים בכניסת יזמים ואנשי טכנולוגיה לתחומי הביטוח והחיסכון הפנסיוני הוא פער הידע והמידע המקצועי בין היזמים,  אנשי הטכנולוגיה ואנשי המקצוע. האגף יקדם אירועי פיתוח ו’סיעור מוחות’ תקופתיים,  כמו גם אירועי חיבור בין מומחי ידע,  ליזמים ואנשי טכנולוגיה במטרה לאפשר שיח חופשי, מפרה ונגיש, על מנת לעודד חדשנות בתחומי הביטוח והחיסכון.

+ תוכניות תמיכה ממשלתיות וחוץ ממשלתיות: האגף יקדם שיתופי פעולה עם מיזמים ממשלתיים ושאינם ממשלתיים בתחום עידוד החדשנות והדיגיטציה, על-מנת להגדיל את ההשקעה בתחומי הפינטק בכלל,  ואלו המשיקים לתחומי הביטוח, החיסכון ושוק ההון בפרט”.

ממשק דיגיטלי לאיתור כל פוליסות הביטוח: “מתוך הבנה שהציבור לא תמיד זוכר או מודע לכל פוליסות הביטוח שיש ברשותו ולעתים אף רוכש פוליסות כפולות בתחומים מסוימים, האגף פועל להקמת ממשק דיגיטלי לאיתור כל פוליסות הביטוח (“הר הביטוח”).