אגף המכס ומע”מ: התקשרויות (בפטור ממכרזים) עם חברות תקשורת סלולריות וחברות טלפוניה שונות, כספקיות יחידות, לצורך קבלת מידע על לקוחותיהן

הגוף המפרסם: משרד האוצר/אגף המכס ומע”מ

תקנה: 3 (29)

שמות הספקים: פלאפון, סלקום, פרטנר, בזק, גולן טלקום, הוט מובייל תקשורת בינלאומית, רמי לוי שיווק השקמה  תקשורת 

מהות ההתקשרות: התקשרויות (בפטור ממכרזים) עם חברות תקשורת סלולריות וחברות טלפוניה שונות, כספקיות יחידות, לצורך קבלת מידע על לקוחותיהן; החברות הללו הן ספקיות יחידות כיוון שכל חברה יכולה להמציא מידע על לקוחותיה ולא על לקוחות של חברה אחרת.

התחלת ההתקשרות: 1 במאי 2018; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2019

החלטה: אושר

הערות: יאיר חוג’ה מנהל אגף א’ רכש נכסים ולוגיסטיקה כותב בין היתר בבקשה לפטור ממכרז מ- 22.4.2018 כי מטרת ההתקשרות היא “קבלת שירותי מידע על פעילות מכשיר סלולר הנחוץ ליחידות החקירות והיס”מ. הפנייה נעשית לכל החברות בעלות אישור הפעלת שירותי טלפוניה סלולרית, עפ”י צו של בית-המשפט. החברה הסלולרית בה מנוהל הקו הנבדק, מספקת מידע בהתאם לסוג המידע המבוקש”.

עוד הוא מציין כי בהתאם להיקף ההתקשרות בשנים קודמות, ההתקשרויות הן עפ”י רוב עם פלאפון, סלקום, פרטנר ובזק, “משאר החברות בדרך כלל לא מתקבל מידע אך נדרש לאשר התקשרות עם כל אחת מהן – ויתקבל מידע” [גם מבחינת התשלומים המיועדים, בבקשת הפטור יש הפרדה בין מה שמכונה שם “ארבע הספקיות הגדולות” לבין “15 ספקיות התקשורת הקטנות”].

הערת עורך Read IT Now: ב- 28.2.2013 כבר פירסמתי כאן באתר על סוג זה של התקשרויות עם חברות הטלפוניה.