אבי וייס עורך טלקום ניוז פירסם ידיעה ‘בלעדית’ חודש לאחר שהמידע כבר פורסם ב- Read IT Now

אבי וייס עורך טלקום ניוז כתב ב- 4.12.2017 לגבי המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין כי “יצויין, שבינתיים מתנהלת המועצה (מועצת הכבלים והלוויין) ללא שום נציג ממשרד התקשורת …”. רק ב- 18.7.2017 הוא גילה פתאום [או, כלשונו, “נודע לי”] את מה שלמעשה פורסם ב- Read IT Now כבר חודש ימים קודם לכן.

■ ראוי להזכיר כי לגבי חבר המועצה עו”ד נואף עזאם, ב- 4 בנובמבר 2017 דיווחתי כאן באתר כי “מעיון באתר משרד ראש הממשלה, במדור ‘החלטות ממשלה’, עולה כי באותה ישיבה התקבלה החלטה נוספת (מס’ 3361) בה אושר מינויו של עו”ד נואף עזאם כחבר במועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין – נציג ציבור המייצג את הצרכנים. גם מינוי זה הוא בהמלצת שר התקשורת איוב קרא”.

■ לגבי נתן (נתי) שוברט [המשמש כיום כסגן מנהל מינהל הנדסה (ספקטרום) במשרד התקשורת], פירסמתי ב- 16.11.2017 כאן באתר ידיעה שכותרתה “שר התקשורת מבקש לצרף את נתן שוברט לחבר במועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין”.

■ יתרה מכך, ב- 1.12.2017 פירסמתי כאן באתר ידיעה נוספת שכותרתה “הממשלה אישרה צירופו של נתן שוברט לחבר במועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין”.

* יודגש כי גם לגבי ההצעה למינויו של שוברט וגם לגבי ההחלטה על אישור המינוי מתפרסמות באתר משרד ראש הממשלה, כמו גם לגבי צירופו של עו”ד נואף עזאם.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

תפנית בעלילה: ב- 18 בדצמבר 2017 — תחת הסיווג “בלעדי”  — פירסם אבי וייס ב”טלקום ניוז” את הידיעה שכותרתה “מלאי הבדיחות וההפתעות סביב מועצת הכבלים והלוויין – מסרב להיגמר!” . אגב, נכון לעכשיו סיווג הידיעה ‘שונמך’ מ”בלעדי” ל- “חדשות מקומיות”.

כותרת המשנה של הידיעה הבלעדית שלו היא: ” ‘הרמת מסך’ ממה שלא מדווחים לציבור: את מי מינתה הממשלה (בהמלצת שר התקשורת – איוב קרא) למועצת הכבלים והלוויין (שממזמן היה צריך לסגור אותה)? את נתי שוברט, שהספיק בעברו להיות גם חבר המועצה וגם מ”מ יו”ר המועצה, עד ש’הועף’ מהתפקיד, ביוזמה של שמילה מימון…”.

בידיעה עצמה הוא כותב, בין היתר: “שר התקשורת, איוב קרא, נוהג לדווח על כל מעשיו, הגיגיו, מינוייו והישגו בטוויטר, בפייסבוק, בהודעות לעיתונות, בראיונות לכלי התקשורת וכיו”ב. אולם, לפני כ- 3 שבועות כנראה הוא חלה במחלת השיכחה, לא ברור כרגע למה. כך, שהוא שכח לדווח לציבור, שהממשלה אישרה לפי המלצתו את נתי שוברט, להיות מטעמו חבר מועצת הכבלים והלוויין (כזכור: למשרד התקשורת יש 2 מקומות במועצת הכבלים והלוויין, ו- 2 המקומות הללו, שאוישו במשך כמה שנים ע”י שמילה מימון ותמי לשם, התפנו לאחרונה) … לכן, שלחתי בדחיפות את השאלה הבאה להנהלת משרד התקשורת: “נודע לי, שנתי שוברט מונה כנציג משרד התקשורת במועצת הכבלים והלוויין. הכיצד? … תגובה לא הצלחתי לקבל. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. אין מה להיות במתח, די ברור למה לא קיבלתי תגובה. זה קצת אירוני ואולי אף מבדר, לראות את מי מינו כמחליף לתמי לשם ולמימון שמילה במועצה לשידורי כבלים ולוויין”.

אבי וייס בידיעה, וזו לא פעם ראשונה, מכנה את המלצת המינוי בידי השר קרא כ”התרגיל הסודי הזה”.

■ מעניין שכך, לפתע פתאום, ‘נודע לו’ על המינוי של שוברט למרות שהדברים פורסמו, לראשונה, כאן ב- Read IT Now יותר מחודש ימים קודם לכן. אולי תרגיל אבל בטח לא סודי. וכיוון שהדברים פורסמו זה מכבר כאן באתר שלי, מדוע אבי וייס היה צריך לשלוח שאילתה “דחופה” אל הנהלת משרד התקשורת? ודרך אגב, למי בדיוק ב”הנהלת/צמרת משרד התקשורת” הוא שולח את השאילתות שלו?

■ כיוון שדבר הצעת המינוי ולאחר מכן אישורו פורסמו לפני מספר שבועות כאן באתר הרי שאבי וייס לא ‘מרים מסך’ בנושא הזה. במקרה הוא לא ציין שהוא “חושף” את הדברים. ביטויים שהפכו כה שכיחים אצלו.

■ אולי יסביר לנו אבי וייס מדוע הוא חושב שמשרד התקשורת ו/או שר התקשורת צריכים היו ‘לדווח לציבור’ על מינוי כזה שהוא שגרתי לחלוטין ובוצע לפי כל נהלי הממשלה? לפני שנה, למשל, בדצמבר 2016, החליטה הממשלה על מינוי של לאה רקובר כחברה במועצה זו. פורסמה הצעת החלטה ולאחר האישור בקרב השרים פורסמה הודעה באתר משרד ראש הממשלה על ההחלטה. מדוע אז לא זעם אבי וייס על המינוי “הסודי” הזה? [הערה שלי: עו”ד לאה רקובר היא היועצת המשפטית למשרד המשפטים].

■ שיא נוסף בחוצפה של אבי וייס, זה שמכנה אחרים ביצירת Fake News, נרשם ב- 19.12.2017 בערב, כשבידיעה בנושא אחר כתב את המשפט הבא: “… שר התקשורת איוב קרא ממשיך ב’תרגילי הישרדות’, שכוללים את החזרה בסתר של ‘שחקן העבר’ הכושל נתי שוברט למועצת הכבלים והלוויין (כפי שחשפנו כאן) כנציג השר במועצה…”. פשוט עוד שקר כיוון שהוא חשף את מה שכבר פורסם לפניו.

לסיכום: אבי וייס מעדיף באתר שלו להתעלם מכל הדברים הביקורתיים לגביו שנכתבו, נכתבים עתה ועוד ייכתבו כאן ב- Read IT Now. לא אחת כתבתי שאם יוכיח שכתבתי משהו לא נכון עליו – אתקן את הדברים ואתנצל באתר שלי על הדברים.

כפרפרזה על הביטוי החביב עליו יותר מכל, אכתוב בהקשר זה: תגובות [מצד אבי וייס] איני מצליח לקבל. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. לא צריך להיות במתח, די ברור למה לא קיבלתי תגובה ולמה גם סביר שלא אצליח לקבל תגובה.

*** ידיעות נוספות לגבי אבי וייס וטלקום ניוז פורסמו ועוד יפורסמו כאן באתר. ניתן לחפש “אבי וייס” או “טלקום ניוז” (עם מרכאות) כדי לקרוא דברים שפירסמתי בעבר עליו כאן באתר שלי.