אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פירסם ב- 9.7 אייטם ‘בלעדי’ לגבי משרד התקשורת עם “מסמך טרי שנחשף”; האמת? לא ‘בלעדי’ ולא ‘חשיפת מסמך’: ידיעה בנושא הזה פורסמה כאן ארבעה ימים קודם לכן

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פירסם [9.7.2018; 08:30] אייטם ‘בלעדי’ לגבי משרד התקשורת עם “מסמך טרי שנחשף”. כותרת האייטם הזה: “הוט נכנסה ל’קו האש’ של נתי כהן (הפועל בשליחות של סלקום)”.

ועל כך יש לומר מספר דברים:

* כעבר מספר ימים מאז שפורסם אייטם זה לראשונה ב’טלקום ניוז’, שונה סיווג האייטם באתר של אבי וייס: מ’בלעדי’ הוא שונמך ל’חדשות מקומיות’. שינוי סיווג הידיעות [שדרוג/שנמוך] הוא תופעה נפוצה אצל אבי וייס.

* אולם, לא רק שונה סיווג האייטם הזה, אלא שנוספה עוד מלה אחת לכותרת של האייטם הזה. להלן כותרת האייטם לאחר שינוי הסיווג שלו [הערה: הדגשתי, בכוונה, את המלה שהתווספה כמה ימים לאחר הפרסום המקורי של האייטם הזה: “הוט נכנסה ל’קו האש’ של נתי כהן (הפועל כנראה בשליחות של סלקום)”.

מה קרה בתוך כמה ימים שגרם לאבי וייס להוסיף את מלת ההסתייגות הזאת? אבי וייס מומחה הטלקום כבר לא בטוח לחלוטין שמנכ”ל משרד התקשורת נתנאל (נתי) כהן פועל בשליחות של חברת סלקום והוא מסייג את הקביעה הראשונית שלו באמצעות המלה ‘כנראה’?

מיותר לציין אבל בכל זאת אזכיר כי לגבי כל הגרסאות יש צילומי מסך למקרה שאבי וייס יטען שאיני דובר אמת ו/או יתבע אותי על לשון הרע בנושא זה.

* אלא מה שיותר חשוב מכך הוא – ואין זו הפעם הראשונה בשנים האחרונות – כלל לא מדובר באייטם ‘בלעדי’ ולא ‘חשיפת מסמך’ מצידו של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’: ידיעה בנושא הזה פורסמה כאן ב- Read IT Now   כבר ארבעה ימים קודם לכן, ביום חמישי, 5.7.2018; 14:41. אתם יכולים לקרוא ידיעה זו כאן.

זהו מקרה נוסף, אחד מיני רבים, שאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ “מקבל השראה” ממה שהוא קורא כאן ב- Read IT Now וכעבור מספר שעות/ימים, הוא מפרסם אייטם משלו, המתבסס על אותו מידע שקרא, תוך שהוא מסווג את האייטם שלו כ’בלעדי’ או ‘ראשונים לדווח’.

* רק אתמול, 12.7.2018, כתב אבי וייס בהקשר אחר באחד האייטמים באתר שלו: “בצמרת משרד התקשורת הישראלי חושבים, שאם לא מגיבים … אזי זה בסדר והבעיה תיעלם ותישכח. זו חשיבה עקומה ביותר של ‘בת יענה’. הקוראים הרבים שלנו, מבינים היטב את המשמעות של הכאוס המביש והירוד הזה. מלבד זאת, בגוגל הכל נשמר. בנוסף: למה משרד התקשורת מתחמק ולא עונה לעניין בתגובות שלו לפניות אזרחים? למי עוזרת ומועילה הגישה האנטי-ציבורית המבישה והירודה הזו? עבור מי ראשי משרד התקשורת עובדים? בשביל הציבור כנראה שלא”. חבל מאוד שאבי וייס דורש ממשרד התקשורת מה שהוא  לא דורש גם מעצמו, בבחינת “נאה דורש, נאה מקיים”.

אתלה באילנות גבוהים ואצטט את המשפטים הכה-חביבים על אבי וייס שהוא משתמש בהם (בוריאציות שונות) בצורה תדירה מאוד בעיקר לגבי משרד התקשורת. הפעם – הדברים מתייחסים לאבי וייס עצמו:

לא הצלחתי לקבל תגובה, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל, אעדכן בהתאם. לא להיות במתח, הסיכויים שאקבל תגובות, הם בערך כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב”ג ואקח טיסה ישירה להתיישב במאדים [או] … טיסה ישירה לשמש (זה לא מסוכן, אם טסים בלילה“.