משרד התקשורת פירסם את צו הטלגרף האלחוטי (אי תחולת הפקודה)(מס’ 2)(תיקון); המועד האחרון להעברת הערות: 19.4.2018

ב- 29.3.2018 פירסם משרד התקשורת את צו הטלגרף האלחוטי (אי תחולת הפקודה)(מס’ 2)(תיקון), התשע”ח – 2018. המועד האחרון להעברת הערות הוא 19 באפריל 2018.

הצו הינו בתוקף סמכותו של שר התקשורת איוב קרא לפי סעיף 4יט לפקודת הטלגרף האלחוטי [נוסח חדש], התשל”ב – 1972.

בדברי ההסבר נאמר כי בהתאם לאסדרה הנוהגת מכוח פקודת הטלגרף האלחוטי [נוסח חדש], תשל”ב – 1972, התקנה, הפעלה או החזקה של מכשיר אלחוטי הן פעולות המחייבות קבלת רישיון מאת משרד התקשורת.

“לאחרונה נחקק תיקון משמעותי לפקודה, ובכלל כך לעניין רישוי של מכשירים אלחוטיים, לעניין מכשירים במסלול אישור התאמה, ולעניין פטור מהוראות הפקודה. תיקון זה ייכנס לתוקף בסוף חודש אפריל 2018.

“סעיף 4יט לפקודה, אשר תחילתו בסוף חודש אפריל 2018 כאמור לעיל, קובע סייג לתחולת חובת הרישוי שבפקודה, ומקנה לשר התקשורת סמכות לקבוע כי מכשירים מסוימים יהיו פטורים מהוראות לפי הפקודה. מכוח סמכות זהה מעיקרה לפי סעיף 4 לפקודה, נקבע צו הטלגרף האלחוטי (אי תחולת הפקודה) (מס’ 2), תשמ”ב – 1982, לפיו יש לקבל אישור מאת מינהל ההנדסה במשרד התקשורת המעיד כי ציוד מסוים, על פי תכונותיו הטכניות, פטור מרישוי פרטני לפי הפקודה, והכל כמפורט בצו.

“בפועל, אישורי ההתאמה אשר מנפיק משרד התקשורת משמשים בעיקר יבואנים מסחריים ואנשים המייבאים ציוד אלחוטי ביבוא אישי – ומעוניינים לשחררו מהמכס, וזאת גם לפי הוראות צו יבוא חופשי, תשע”ד – 2014.

“בהמשך להחלטת ממשלה מס’ 3423 מיום 11.01.2018 בנושא הסרת חסמים ביבוא אישי כאמצעי להפחתת יוקר מחיה, מוצע להוסיף לצו את סעיף 1ב, שעניינו פטור למכשירים אלחוטיים בייבוא אישי או משפחתי. סעיף 1ב המוצע קובע כי מכשירים אלחוטיים מהסוגים המפורטים בו ומיובאים בייבוא אישי או משפחתי לשימוש עצמי – עד 5 מוצרים למשלוח – יהיו פטורים מהצורך לקבל ממשרד התקשורת רישיון או אישור התאמה, לפי העניין, וזאת כחלק מפעולות הממשלה על מנת להקל על היבוא האישי ועל מנת להפחית את יוקר המחייה. יובהר כי על ייבוא מסחרי של ציוד כאמור ימשיכו לחול כללי הדין הנוהג.

“עוד מוצע להוסיף לצו את סעיף 1ג המוצע, ולקבוע בו כי אדם שברשותו מכשיר אלחוטי מהסוגים המפורטים בצו או מכשיר שתכונותיו הטכניות תואמות את הוראות הצו, כלומר מכשיר אלחוטי אשר יובא ביבוא אישי או ביבוא מסחרי במסלול ‘אישור התאמה’ לפי סעיף 1 לצו, מכשיר אלחוטי אשר פטור מחובת רישוי לפי סעיף 1א לצו, וכן מכשיר אלחוטי המיובא ביבוא אישי או משפחתי הפטור מרישוי לפי סעיף 1ב המוצע, יפעילו באופן שלא יגרום להפרעות או שיבושים למכשירים אלחוטיים שפועלים על פי דין. הוראה זו נדרשת כחלק מהניהול התקין של משאבי תדרי הרדיו בהתאם להוראות הפקודה.

“עוד מוצע להבהיר את הדין החל, לפיו מכשיר אלחוטי כאמור לעיל אינו מוגן מפני הפרעות אלחוט מצד מכשירים אחרים”.

המכשירים לגביהם מדובר:

+ ציוד היקפי למחשב (עכבר, מקלדת או רמקול);

+ צג מחשב;

+ מדפסת;

+ סורק מסמכים;

+ מקרן וידאו ביתי או משרדי (Projector);

+ מזרים וידאו (Streamer);

+ קונסולת משחק (Gaming console);

+ קורא ספרים אלקטרוני (e-book);

+ מחשב לוח (Tablet);

+ מחשב כף-יד;

+ מחשב נייד או מחשב נישא;

+ מחשב שולחן (Desktop);

+ ממיר לקליטת שידורי טלוויזיה לציבור (TV receiver set-top box);

+ מקלט טלביזיה;

+ מקלט רדיו;

+ חלפים למכשיר טלפון סלולרי [ציוד קצה רט”ן כהגדרתו בצו התקשורת (בזק ושידורים) (פטור מרישוי לציוד קצה הפועל בשיטה התאית (רט”ן)], התשע”ב – 2012;

+ שעון יד, שאינו ציוד קצה רט”ן כהגדרתו בצו התקשורת (בזק ושידורים) (פטור מרישוי לציוד קצה הפועל בשיטה התאית (רט”ן)], התשע”ב – 2012;

+ דיבורית לרכב;

+ מצלמה, למעט מצלמת אבטחה.