בארה”ב הוגשו 2 תביעות ייצוגיות נגד חב’ Apple הוגשו כבר 2 תביעות ייצוגיות בשל ההאטה המכוונת שנקטה החברה של מכשירי ה- iPhone מדגמים ישנים; בישראל הוגשו היום כבר 4 תביעות (נפרדות) בנושא זה

במוצאי שבת 23.12.2017 פירסמתי בחלון המבזקים של אתר זה כי עפ”י דיווח של אתר ה- BBC הבריטי, נגד חב’ Apple הוגשו כבר 2 תביעות ייצוגיות בארה”ב [בקליפורניה ובשיקגו] בשל ההאטה המכוונת שנקטה החברה של מכשירי ה- iPhone מדגמים ישנים; התובעים, משתמשי קצה, טוענים שספגו נזקים כלכליים כתוצאה מכך. במבזק ציינתי גם ש”לא מן הנמנע כי בימים הקרובים תוגש בנושא זה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) גם כאן אצלנו”.

היום, 24.12.2017, בשעה 09:02 פירסמתי את המבזק הבא בחלון המבזקים של אתר זה: “לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשו הבוקר (24.12) שלוש תביעות נפרדות (ובקשה להכיר בהן כתובענות ייצוגיות) נגד חברת Apple לגבי פעילות החברה בנוגע למכשירי ה- iPhone מדגמים ישנים יותר”.

אלא שלא היו אלה התביעות היחידות. בשעה 13:03 פירסמתי את המבזק הבא בחלון המבזקים של אתר זה כי “לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת Apple לגבי פעילות החברה בנוגע למכשירי ה- iPhone מדגמים ישנים יותר; זו התביעה הרביעית בנושא המוגשת היום [בנפרד] ע”י ארבעה תובעים שונים”.

Read IT Now היה הראשון לפרסם את דבר הגשת התביעות הללו היום.

נכון למועד העלאת ידיעה זו לאתר טרם פורסמו כתבי הטענות המלאים של 3 מתוך 4 התביעות הללו.

בתביעה שכן פורסמה נאמר בין היתר כי חברת אפל היא יצרנית הטלפונים החכמים (סמרטפונים) מסוג iPhone המבוססים על מערכת ההפעלה iOS של החברה. התובע טוען כי כל המערכות באפל הן בקוד סגור והמשתמשים תלויים לחלוטין בשיקול דעת החברה בכל הקשור הן לסמרטפונים והן לגבי מערכת ההפעלה.

הוא ממשיך ומציין כי החברה עצמה אישרה בימים האחרונים כי הסתירה מהמשתמשים עדכוני תוכנה מסויימים שמטרתם האטה מכוונת של פעילות המכשיר לטענת אפל, האטת המכשיר נעשית בשל החלשות סוללת הסלולר לאחר טעינות רבות. התובע אומר כי אם החברה הייתה מבהירה מראש שהחלשות הסוללה היא הסיבה בשלה החליטה להאט את פעילות המכשיר, המשתמשים היו יכולים לבחור בדרכים חלופיות למניעת התוצאה הזו כמו החלפה הסוללה או הימנעות מביצוע עדכון התוכנה.

הערת עורך Read IT Now: ייתכן שיוגשו תביעות נוספות בנושא זה לבתי-המשפט בימים הקרובים. ככל הנראה עשוייה חברת אפל בארץ לבקש מבית-המשפט לאחד את הדיון בכל ארבע התביעות הללו לדיון אחד ו/או לבקש שהדיון יהיה רק לגבי תביעה אחת ושאר השלוש יבוטלו [אלא אם כן יחליט בית-המשפט כי התביעות אינן חופפות בטיעוני התובעים].