באישור וועדת הפטור הממשלתית: התקשרות של משרד ראש הממשלה עם אוניברסיטת ת”א בהיקף 20 מיליון ₪ [המשך פעילות של מרכז המחקר בתחום הסייבר]

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה

שם הספק: אוניברסיטת תל אביב

מהות ההתקשרות: הארכת התקשרות (מיזם משותף) עם אוניברסיטת ת”א לצורך המשך פעילות של מרכז המחקר בתחום הסייבר.

היקף ההתקשרות המבוקש/המאושר: 20 מיליון ₪ (מזה 10 מיליון ₪ מתקציב המשרד)

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2017; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2018 ושלוש שנים נוספות כתקופת השלמה למחקרים שכבר החלו ולמימוש התחייבויות משלוש השנים הראשונות להתקשרות.

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור הממשלתית; “אישור וועדת הפטור כפוף לפרסום ואי קבלת השגות”.

הערות: בנימוקיה כותבת וועדת הפטור הממשלתית (במשרד האוצר) כי “בשנת 2014 חתם מטה הסייבר הלאומי על מיזם משותף עם אוניברסיטת תל אביב לשלוש שנים בעלות כוללת של 30 מיליון ₪ [מחיר כולל לשני הצדדים]. כחלק מהסכם זה נכללו הוראות המאפשרות למשרד, כפוף לכל האישורים הנדרשים, להאריך את תקופת ההסכם לשנתיים נספות בהיקף כספי שייקבע.

“מרכז המחקר בתחום הסייבר הפועל כיום בשיתוף אוניברסיטת תל אביב, מרכז בתוכו מספר תחומים שונים (אינטרדיסציפלינרי) ומממן מחקרים, סמינרים, סדנאות, כנסים וימי עיון בתחומים הרלבנטיים.

כמו כן מרכז המחקר באוניברסיטת תל אביב, בדומה לשאר מרכזי המחקר בשאר האוניברסיטאות, מהווה מסגרת מצויינת לקבוצות משמעותיות ואיכותיות של חוקרים ממגוון התמחויות רלבנטיות אשר יעסקו בתחום הגנת הסייבר באופן רציף ומתפתח לאורך זמן ולראייה עפ”י מטה הסייבר הלאומי, הצטרפו חוקרים וסטודנטים למעגל העוסקים במחקר הגנת הסייבר.

“לאור הצלחת המרכז לעמוד במטרותיו ובמיוחד במטרה להמשיך בבניין הכוח בתחום הסייבר בישראל, יש צורך להמשיך ולחזק את האקדמיה בתחום הסייבר ולוודא כי תתבצע פעילות אקדמית איכותית ולאורך זמן אשר תכשיר את הסטודנטים הבאים ותקים בתוכה פעילות מחקרית משמעותית בתחום”.