פלאפון מבקשת מהעליון לערער על קבלת תביעה כתובענה ייצוגית נגדה

חברת פלאפון תקשורת בע”מ הגישה לבית-המשפט העליון בקשת רשות ערעור (רע”א) על החלטת בית המשפט המחוזי מרכז – לוד מיום 29.6.2017.

כבוד השופטת ענת ברון כתבה בהחלטתה מ- 3 באוקטובר 2017 כי “הוחלט כי הבקשה לרשות ערעור מצריכה תשובה. המשיבים יגישו תשובתם לבקשה עד ליום 12.11.2017”.

בהחלטה של כבוד השופטת אסתר שטמר מבית המשפט המחוזי מרכז – לוד נאמר בין היתר כי מדובר ב”בקשה לאישור תובענה ייצוגית שעניינה תשלום שגבתה המשיבה [פלאפון] מלקוחותיה עבור הקפאה זמנית של שירותי התקשורת הסלולרית שניתנים להם.

“פלאפון גבתה מן הלקוחות, שביקשו להקפיא זמנית את המנוי שלהם לתקופה שעד שלושה חודשים, סכום חד פעמי של 39.90 ₪.”

המבקשים טוענים כי פלאפון גובה את התשלום שלא כדין, בניגוד להוראת רישיונה”.

בהכרעה נאמר בין היתר כי “… פלאפון טענה כי הואיל והשירות אינו נמנה בגדר השירותים הנלווים וגם לא נאסר עליה לגבות תשלום עבורו, היא רשאית לגבות תשלום עבור השירות. אין דעתי כדעתה: הואיל ומדובר בשירות רט”ן, שזכויות פלאפון וחובותיה לגביו קמות מן הרישיון שהעניק לה משרד התקשורת, ככל שאין היתר לגביית תשלום ברישיון, פלאפון אינה רשאית לגבותו … אם כן, הגם שלא נאסר על פלאפון באופן מפורש לגבות את התשלום האמור, גם לא ניתן לה היתר מפורש לעשות כן. הואיל והשירות אינו מפורט בתוספת הראשונה, אזי גם אם שירות נלווה הוא, אין הוראה המתירה לפלאפון לגבות תשלום עבורו.

“לעומת רישיון פלאפון השותק בעניין זה, רישיונותיהן של חברות סלקום ופרטנר כוללים במפורש את הקפאת השירות הזמני בגדר השירותים הנלווים שניתן לגבות בעבורם תשלום”.

בסיום ההכרעה נאמר כי פלאפון תישא בהוצאות המבקשים ובשכר טירחת באי כוחם, “לשלב זה של הדיון”, בסכום כולל של 30,000 ₪.

הדיון הבא בתביעה נגד פלאפון בית המשפט המחוזי מרכז – לוד צפוי להתקיים ב- 11.12.2017.